Obracająca się (wirująca) część silnika asynchronicznego nazywa się wirnikiem (rotorem), kadłub z zamocowanymi w nim nieruchomo uzwojeniami – statorem lub stojanem silnika elektrycznego. Szybkość obrotowa wirnika jest mniejsza od szybkości obrotowej pola magnetycznego stojana, tj. nie zgadza się z nią, czyli nie jest synchroniczna, dlatego silnik taki nazwano asynchronicznym. Asynchroniczny silnik elektryczny składa się z trzech zasadniczych części: części nieruchomej – statora lub stojana, obracającego się rotora lub wirnika i pokryw lub zasłon łożysk. Stojan i wirnik posiadają uzwojenia. Jeśli doprowadzić do uzwojenia stojana trójfazowy prąd zmienny, to wytworzy on obracające się pole magnetyczne. Pod wpływem obracającego się pola magnetycznego wprawiany jest w ruch obrotowy wirnik silnika, który z kolei wprowadza w ruch połączone z nim mechanizmy. [więcej w: termedica poznań, jednostka mocy, omnibus kłodzko ]
Powiązane tematy z artykułem: jednostka mocy omnibus kłodzko termedica poznań