Jednak silniki krótkozwarte ,wykazują dwa poważne braki. Pierwszy polega na tym, że w momencie rozruchu prąd przewyższa normalny 5 -; – 8 razy, ponieważ opór krótkozwartego wirnika jest niewielki. Taki skok prądu powoduje szkodliwe uderzenie w samym silniku i wywołuje duży spadek napięcia w sieci. Drugi polega na tym, że siła, jaką rozwija silnik w momencie ruszania z miejsca, jest znacznie mniejsza od normalnej. Braki te usunięto w silnikach asynchronicznych pierścieniowych. W celu zmniejszenia prądu w momencie rozruchu, a powiększenia siły, jaką rozwija silnik w tym momencie, i uzyskania płynnego ruszenia z miejsca należy zwiększyć opór wirnika. Osiąga się to w ten sposób, że wirnik wykonuje się nie jako krótkozwarty, lecz jako fazowy z pierścieniami ślizgowymi, za pomocą których w obwód wirnika może być wprowadzony (włączony) dodatkowy opornik rozruchowy. [patrz też: 1 wat, metaltech ciechanów, kosbud gniezno ]
Powiązane tematy z artykułem: 1 wat kosbud gniezno metaltech ciechanów